رییس شورای زکات شهرستان تفت گفت: دریافت زکات باید براساس اصل اعتماد و اطمینان باشد.

 

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومي کميته امداد امام خميني(ره)استان يزد، "حجت الاسلام مدیح"در دومین جلسه شورای زکات شهرستان تفت با بیان این مطلب افزود: پرداخت زکات یکی از مهمترین راه های ایجاد عمران و آبادانی روستاهاست.

امام جمعه شهرستان تفت با اشاره به برکات پرداخت زکات در زندگی انسان خاطرنشان کرد: ادای این فریضه  الهی، انسان را از بسیاری از گرفتاری ها و مشکلات اجتماعی نجات می دهد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان تفت هم در این جلسه  به اجرایی شدن قانون زکات اشاره کرد و گفت: بنابر پیشنهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) دولت مجاز است حداقل معادل ریالی زکات جمع آوری شده در هرسال به علاوه 10 درصد را در بودجه سال بعد پیش بینی کند و در اختیار این نهاد برای مصارف اهداف این قانون قرار دهد.

محسن علیزاده اظهار داشت: وظیفه جمع آوری و رساندن زکات به موارد مصرف بر عهده کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان است که علاوه بر ارائه گزارش کار به شورا ، بودجه موردنیاز برای اجرای این قانون را پیشنهاد می کند.

دبیر شورای زکات شهرستان تفت همچنین تلاش همه دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها را برای رسیدن به اهداف این قانون خواستار شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا